כיצד אדע האם המתבגר שלי זקוק לטיפול ועזרה מקצועית או שמדובר בסערת רגשות חולפת, תופעה הקשורה לגיל?
גידול מתבגרים מציב בפני כל הורה אתגר מיוחד:
המתבגר איננו ילד עוד ולא ניתן כבעבר להשפיע עליו ולשלוט בהתנהגויותיו.
עם זאת, הוא אינו מבוגר ועדיין אינו יכול או רשאי לפעול רק על פי רצונותיו. המבוגרים עדיין מנהלים את רוב תחומי חייו (חינוך, מקום מגורים, לימודים) אך השפעתם הולכת ונחלשת.
בתהליך גיבוש עצמאותו הוא מנסה להתמודד בעצמו עם החלטות ובעיות, אך לא תמיד יש לו מספיק כלים וכישורים כדי לעשות זאת. לעתים הוא מבקש את עזרת המבוגרים ופעמים רבות מסרב לעזרה המוצעת לו. במקרים רבים הוא רוצה בעזרה ובו בזמן מתנגד לה בכל כוחו.
השינוי הגופני המואץ, השינויים הקוגניטיביים, המשפחתיים והחברתיים – מציבים בפני הנער והנערה משימות מורכבות בכל הקשור לחיפוש זהותם וליצירת יחסים חדשים עם הסביבה. המתבגר שואף להחליט בעצמו על דרכו, אך כיוון שעדיין אינו בטוח ביכולתו ובשאיפותיו, הוא חושש, מתלבט, ונע במהירות בין בחירות והחלטות שונות שלעתים הן אף מנוגדות זו לזו.
לעתים רבות ישנה התלבטות לגבי הפניית הנער/ה לטיפול.
אם אתם מתלבטים בעניין כזה או אחר לגבי המתבגר שלכם, אני מזמינה אתכם ליצור איתי קשר ובשיחה טלפונית נוכל לברר את הדברים ולהבין יחד מה הצורך שלו ושלכם כרגע.
היתרון הגדול של טיפול במוזיקה ואמנויות בהקשר למתבגרים, הוא היכולת שלא לחשוף את עצמם באופן ישיר על-ידי הדיבור אלא לעסוק באמנויות ודרכן להעביר את העולם הפנימי שלהם, לעתים רבות, באופן לא מודע. המתבגר חש מוגן כאשר לא מצופה ממנו לדבר או לספר על מה שעובר עליו. הוא יכול פשוט ליצור מוזיקה או לפסל בחומר, בלי להסביר את עצמו.
פעילות זו מרככת את ההתנגדויות האופייניות לגיל זה, תורמת לוויסות ההורמונאלי והגופני, ומאפשרת פתיחת מרחב אחר, בו ניתן לבטא רגשות עוצמתיים ותכנים אינטנסיביים – באופן לא מאיים, אלא אף מרגיע.